Може ли да съществува един свят без реклами? Може би доста хора от нас са си задавали този въпрос, гледайки любимия филм, сериал или предаване по телевизията, които биват прекъснати многократно от поредните досадни, безсмислени и доста често глупави реклами. Разбира се, че отговорът на този въпрос в днешно време е не.
Рекламата не е само по телевизията, тя е навсякъде около нас – по радиото, във вестниците, в списанията, в новинарските емисии, във филмите, на улицата, край магистралата. Рекламата е все по-голяма част от света, в който живеем.
Още в древните времена рекламата се е срещала под формата на метода „от уста на уста”. С развитието на печатарството, в рекламирането се включили и рекламните листовки. А през 60те години на миналия век на мода излязла и визуалната реклама. Днес рекламата отива много по-далеч. Продължават да се измислят нови и нови методи за рекламиране и манипулиране на обществото. Рекламата и начините на въздействие върху целевите групи, до такава степен са се усъвършенствали и продължават да се усъвършенстват, че обикновеният потребител не може да различи и да открие скритата реклама.

Както виждаме рекламата продължава да се развива с пълна скорост и се стреми да достигне чак до Луната. В следствие на това ние трябва да осъзнаем, че живеем в един свят заобиколен от реклами и рекламодатели, целящи нашата манипулация. Може би единственият начин да избягаме от тази измамна реалност е да отидем на самотен остров, като във филма „99 франка”. Другото, което ни остава е да приемем, че в днешно време е немислимо да съществува свят без реклами, в който улиците биха изглеждали скучни и сиви, без големите билбордове на красиви жени и вкусни сандвичи.
Няма коментари:
Публикуване на коментар